Heilt spesiell


Hei og velkommen, så kjekt at nettopp du har funnet veien til min blogg.

Mitt navn er Kristin og sammen med mannen min har vi to flotte barn på 5 og 9 år. Akkurat nå jobber jeg 50% som frisør og ellers syr jeg litt og koser meg med mine to trollunger.

Våren 2008 startet jeg å sy litt barneklær. Jeg kjøper kun stoffer av god kvalitet og syr helst ikke mer enn ett eksemplar av hvert plagg. Det er viktig for meg å bevare hobbydelen av syingen derfor vil jeg gjerne få lov å være kreativ når jeg får bestillinger.

I september 2013 ga jeg ut boken "Heilt spesiell og Jubel- Sy glade klær til glade barn" sammen med forfatter Ane Sund og Gyldendal Norsk Forlag. Boken kan kjøpes i bokhandlere og på nett.

Min neste bok kommer på lager 15.oktober 2015.

Håper du liker siden min og legg gjerne igjen en liten kommentar når du har vært innom.


lørdag 25. juni 2011

Mer barselgaver og en bestilling.

Litt sydd idag når minien hadde hvilen sin.2 timer sov han å da fikk jeg sydd de to buksene. Jeg hadde klippet de til på forhånd så mye av arbeidet var jo gjort. Bodyen sydde jeg mens han lekte på gulvet men han er en reser som bare skal borti ledninger, dvd spilleren osv. så jeg gav opp å sy noe mer. Får nok vente til barna er iseng.

Først ut er ei haremsbukse. Denne har jeg sydd flere av for ett år siden. De var i str 56 og var ment til Anton, men han var en stor baby og vokste ut av str 56 på bare en uke.. Denne er i str 68 med litt lengre ribb. Skyefrotte` fra Cetho design og ribb fra Sydilla.


Deretter er det litt retrostyle som gjelder. Denne er sydd på bestilling til en baby som ventes i Juli.
Størrelse 62, sydd av frotte`fra Texart. Ringene på skuldrene er kjøpt på en lokal hobbybutikk.(350 kroner)

Perlemorsknapper på skuldrene:


Sist ut er en body på bestilling i str 92. Smal fasong med lang ribb på armene. Sydd av Hilcointerlock og ribb fra Sydilla og ugler fra Cetho design.(280 kroner)


Og det er en fryd å sette på de nye lappene mine. Utrolig kjekt når det ser litt mer profft ut, og jeg er kjempefornøyd med designet og fargene som vennina mi Mette har hjulpet meg med.

2 kommentarer:

Magnhild sa...

Likte veldig godt den lyse brune bodyen. Kjempe søt!

rockefår sa...

Fint å få maskinen hjem ser jeg! Masse fint som vanlig. Jeg er jo en retrofantast så jeg falt naturlig nok for brun kløver!

Visittkorta og merkelappen ser både proffe og fine ut!