Heilt spesiell


Hei og velkommen, så kjekt at nettopp du har funnet veien til min blogg.

Mitt navn er Kristin og sammen med mannen min har vi to flotte barn på 5 og 9 år. Akkurat nå jobber jeg 50% som frisør og ellers syr jeg litt og koser meg med mine to trollunger.

Våren 2008 startet jeg å sy litt barneklær. Jeg kjøper kun stoffer av god kvalitet og syr helst ikke mer enn ett eksemplar av hvert plagg. Det er viktig for meg å bevare hobbydelen av syingen derfor vil jeg gjerne få lov å være kreativ når jeg får bestillinger.

I september 2013 ga jeg ut boken "Heilt spesiell og Jubel- Sy glade klær til glade barn" sammen med forfatter Ane Sund og Gyldendal Norsk Forlag. Boken kan kjøpes i bokhandlere og på nett.

Min neste bok kommer på lager 15.oktober 2015.

Håper du liker siden min og legg gjerne igjen en liten kommentar når du har vært innom.


onsdag 14. september 2011

Til ei lita tulle??

Jeg tror nemlig at ei vennine av meg venter ei lita jente.. hun er høygravid men de har valgt å ikke vite hvilket kjønn de venter. Siden jeg er skråsikker på at det er jente så sydde jeg dette settet i str 56 som hun skal få om mine tippinger slår til. Er det en liten gutt derimot må jeg nok frese opp på syrommet å lage en søt guttevariant.
Jeg skulle teste heldraktmønsteret mitt og det ser ut til at modellen er bra både i de små størrelsene og de litt større.
Luen til har jeg sydd før men da med knyting under haka. Det blir ofte litt klumpete på de helt små så denne gang tester jeg med trykknapp.
Det å sette i knapper på heldrakt tar faktisk lengre tid enn å sy hele dressen. Her har jeg brukt knapper fra KAM. Syns de er veldig dekorative og flotte men kanskje bittelitt stramme å åpne.
Stoffer er fra Cetho eller Sydilla- dvs Hilco på både velour og kantebånd.


6 kommentarer:

rockefår sa...

Så søtt sett, skikkelig fint og "enkelt" babyrosa.

Og blir det en gutt veit vi jo at du bare racer opp på syrommet og "smeller sammen" en flott guttedress! Ikke noe problem det!

Uff, det minner meg på at jeg har glemt en barselgave eller to - det kan vel knapt kalles barselgave når ungen er nærmere året enn nyfødt...

Anette sa...

Nydelig sett!

MinaMirakel sa...

Ljuvligt!/Åsa

LE sa...

Fantastisk dress! Jeg har kjøpt bodymønsteret ditt og er bare så fornøyd! Det har så god passfom!
Så nå håper jeg at det kanskje kommer et heldrakt mønster for salg og?..

Bruker du tang eller presse når du setter i KAMknappene?

sjeroks sa...

Helt nydelig, å jeg skjønner veldig hva du mener med at det tar lang tid å sette i knappene.
Sydde to bodyer og bukser til i overigår, å hele gårdagen på kontoret gikk med å få i knappene.. Isj. Kjedelig.
Men settet ditt ble bare helt nydelig, å jenta blir nok helt perfekt i denne. klem

I en Sving sa...

Blir spennende å se om du har rett da *krysser fingre* Flott dress var det hvertfall :)

Det trekkes blogglotteri på bloggen min på søndag så stikk innom og ta med deg noen lodd :)