Heilt spesiell


Hei og velkommen, så kjekt at nettopp du har funnet veien til min blogg.

Mitt navn er Kristin og sammen med mannen min har vi to flotte barn på 5 og 9 år. Akkurat nå jobber jeg 50% som frisør og ellers syr jeg litt og koser meg med mine to trollunger.

Våren 2008 startet jeg å sy litt barneklær. Jeg kjøper kun stoffer av god kvalitet og syr helst ikke mer enn ett eksemplar av hvert plagg. Det er viktig for meg å bevare hobbydelen av syingen derfor vil jeg gjerne få lov å være kreativ når jeg får bestillinger.

I september 2013 ga jeg ut boken "Heilt spesiell og Jubel- Sy glade klær til glade barn" sammen med forfatter Ane Sund og Gyldendal Norsk Forlag. Boken kan kjøpes i bokhandlere og på nett.

Min neste bok kommer på lager 15.oktober 2015.

Håper du liker siden min og legg gjerne igjen en liten kommentar når du har vært innom.


søndag 5. januar 2014

Heldress på bestilling


God jul og godt nyttår til alle mine flotte følgere. Jeg ser på blogger, instagram og Facebook at boka vår har ligget under mange juletre rundt om i landet. Gleder meg veldig til å se hva dere lager og er dere på Facebook eller instagram og har åpen profil blir jeg veldig glad om dere tagger innleggene med #heiltspesiellogjubel . Dersom dere går inn på den hashtaggen på instagram finner dere rundt 300 innlegg fra boka, en hel haug med flotte fargerike klær folk har laget ved hjelp av boka vår- det er gøy! 

Tilbake til denne dressen jeg laget før jul. Den er str 80 og mønster er fra boka men jeg har tatt bort hetta. En ugle er blitt til ved hjelp av min nye silhouette cameo maskin . 


Annika skulle i bursdag før jul og da laget jeg ett pannebånd hun kunne gi til bursdagsbarnet med forbokstaven hennes inni en stjerne. Annika fikk lik med sin forbokstav. 

Sånn ellers har jeg faktisk fått litt sansen for strikkepinner og heklenål.. Hvem skulle trodd det? Ikke de som kjenner meg ihvertfall..! Jeg har strikket ca 10-12 julekuler fra Arne & Carlos og en nålepute som dere ser her: 
 
Jeg har også såvidt startet på ett hekleteppe: 

.. Og nå skal jeg faktisk igang med en genser til meg selv- vi får se om det blir suksess eller havner i UFO - haugen.. Wish me luck! 

4 kommentarer:

rockefår sa...

Lykke til m andre håndarbeider- dit kommer jeg aldri:-)
Fikk også boka til jul, sånn er d å være godt gift-kan selv kjøpe noen gaver.
Boka var fin, men glemte den dessverre igjen i feriehuset etter julefeiringa. Så her blir d ingen eksempler på de mønstrene på en lang stund etter neste ferie - ergerlig!!

SiriR sa...

Jeg er også heldig eier av boka di etter jula, og gleder meg til å teste den ut!
Alt du lager ser så profft ut:)

LilleLeo sa...

Godt nytt år!

Jeg kjøpte meg boken i november og skal se i den ganske straks faktisk. Skal snart sy mitt første plagg fra boken. ;)

SiriR sa...

Nå har jeg testet første mønster fra boka di, titt forbi bloggen min hvis du vil se hvordan resultatet ble:)