Heilt spesiell


Hei og velkommen, så kjekt at nettopp du har funnet veien til min blogg.

Mitt navn er Kristin og sammen med mannen min har vi to flotte barn på 5 og 9 år. Akkurat nå jobber jeg 50% som frisør og ellers syr jeg litt og koser meg med mine to trollunger.

Våren 2008 startet jeg å sy litt barneklær. Jeg kjøper kun stoffer av god kvalitet og syr helst ikke mer enn ett eksemplar av hvert plagg. Det er viktig for meg å bevare hobbydelen av syingen derfor vil jeg gjerne få lov å være kreativ når jeg får bestillinger.

I september 2013 ga jeg ut boken "Heilt spesiell og Jubel- Sy glade klær til glade barn" sammen med forfatter Ane Sund og Gyldendal Norsk Forlag. Boken kan kjøpes i bokhandlere og på nett.

Min neste bok kommer på lager 15.oktober 2015.

Håper du liker siden min og legg gjerne igjen en liten kommentar når du har vært innom.


søndag 27. mai 2012

Sommer!

Og det betyr lite tid forann symaskinene. Er det først fint vær her så må det nytes til fulle- kanskje er disse ukene all sommer vi får så da gjelder det å få med seg hver minste solstråle. Det har jeg klart idag og er blitt solbrent inni navlen.. ny plass gitt- men tradisjonen tro er jeg ihvertfall solbrent. Det er alltid ett sted på kroppen jeg glemmer å smøre og ender opp sjokkrosa i noen dager;)
Men over til fargerike stoffer og herlige plagg. Her er det jeg har sydd i det siste.

To kjoler til ett herlig søskenpar vi kjenner. Str 122 og 98. Disse koster 450 pr stk. Alle stoffer er fra Textart .



To bodyer i gave til en kompis. Str 74 og også her er det skjønne stoffer fra Textart.


Her satte Jubel meg på ideen om å kante med bare en nål på coveren. Da blir det kjedesøm på baksiden og plagget ligner mer på kjøpeplagg. Gøy med en liten forandring og jeg syns det ble kjempefint. 




7 kommentarer:

Små hverdagsglimt sa...

Mye fint. Spesielt den siste kjolen. Den likte jeg godt:)

BirjitB sa...

Så mykje fint du har sauma:)

I en Sving sa...

Så herlige klær da. Masse flotte stoffer du har også :)

MinaMirakel sa...

Diggar klänningen med prinsess tyget!/Åsa

Håndlaget av InaPina sa...

Nydelige klær. Jeg har jo et lite håp om at du legger ut flere mønster for salg, for jeg digger mønstrene dine.
C

od Andulky sa...

Wow så mycket fint!!

arnhildliseth sa...

For noen deilige klær! Elsker fargene og stoffa, spesielt de to bodyene!