Heilt spesiell


Hei og velkommen, så kjekt at nettopp du har funnet veien til min blogg.

Mitt navn er Kristin og sammen med mannen min har vi to flotte barn på 5 og 9 år. Akkurat nå jobber jeg 50% som frisør og ellers syr jeg litt og koser meg med mine to trollunger.

Våren 2008 startet jeg å sy litt barneklær. Jeg kjøper kun stoffer av god kvalitet og syr helst ikke mer enn ett eksemplar av hvert plagg. Det er viktig for meg å bevare hobbydelen av syingen derfor vil jeg gjerne få lov å være kreativ når jeg får bestillinger.

I september 2013 ga jeg ut boken "Heilt spesiell og Jubel- Sy glade klær til glade barn" sammen med forfatter Ane Sund og Gyldendal Norsk Forlag. Boken kan kjøpes i bokhandlere og på nett.

Min neste bok kommer på lager 15.oktober 2015.

Håper du liker siden min og legg gjerne igjen en liten kommentar når du har vært innom.


torsdag 1. desember 2011

Kan det bli bedre???..

.. enn disse skilpaddene her? De er bare sååå skjønne og jeg ønsker meg dem i mange andre farger også. Brune skilpadder på sennepsgul, lys gressgrønn på mørkegrønn eller brunt, og ikke minst matchende ensfarga stoffer og striper til.. det er lov å drømme sant? ;)

Uansett stoffene kommer fra Mina små og mønster er eget. Dette settet forblir i hjemmet og er tenkt til Anton. Egentlig litt sånn pysjaktig men jeg tror nok vi bruker det som koseklær på dagtid også. Genseren er nok litt stor enda men han vokser nok fort inn i den.
Den herlige stripete ribben er fra Jofotex.







Også storesøster må få noen skilpadder og jeg håper denne genseren passer henne. Den lilla ribben er fra Jofotex og var en liten rest jeg hadde. Jeg savner en ribb som denne fargen så mulig jeg må bestille litt dersom de fortsatt har den på Jofotex. Baksiden fikk bli offwhite interlock fra Sydilla for nå var det ikke mye skilpaddestoff igjen gitt. 
Jeg testet ny åpning i halsen (Ny for meg ihvertfall) og har brukt tutorialen som Holdbart har laget.
Litt knoting blir det alltid første gangen man prøver seg men det ble ikke så aller verst.




3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Underbara plagg!/Åsa

I en Sving sa...

Så flott stoff. :) Tenke seg dette i mørk lilla... *sikle*

Kjempefine klær :) Ha en flott helg :)

SiriR sa...

Så fine klær!
Likte godt den nye halsåpningen du har testet, ser så profft ut:)