Heilt spesiell


Hei og velkommen, så kjekt at nettopp du har funnet veien til min blogg.

Mitt navn er Kristin og sammen med mannen min har vi to flotte barn på 5 og 9 år. Akkurat nå jobber jeg 50% som frisør og ellers syr jeg litt og koser meg med mine to trollunger.

Våren 2008 startet jeg å sy litt barneklær. Jeg kjøper kun stoffer av god kvalitet og syr helst ikke mer enn ett eksemplar av hvert plagg. Det er viktig for meg å bevare hobbydelen av syingen derfor vil jeg gjerne få lov å være kreativ når jeg får bestillinger.

I september 2013 ga jeg ut boken "Heilt spesiell og Jubel- Sy glade klær til glade barn" sammen med forfatter Ane Sund og Gyldendal Norsk Forlag. Boken kan kjøpes i bokhandlere og på nett.

Min neste bok kommer på lager 15.oktober 2015.

Håper du liker siden min og legg gjerne igjen en liten kommentar når du har vært innom.


søndag 23. august 2009

Hvordan lage V-hals, trinn for trinn.

Da har jeg prøvd meg på en bildeserie på V-hals.Har lurt lenge på hvordan jeg skulle få det til på best mulig måte så idag spretta jeg opp en gammel T-skjorte med V-hals og fant løsningen gitt;) Str 4-5 år.Stoffer er fra Tygpyssling og ribb i halsen er fra Jofotex Slik klippes ribben: For å få en fin og passe V på halsen la jeg for og bakstykke slik og klippet. Legg stoffet rett mot rett og sy en vanlig rettsøm,brett stoffet til side slik at det ikke blir klumpete vreng rundt og vips der har du halsen:) Nål fast ribben mot halsåpningen på genseren rett mot rett.Her nåler jeg fast på 4 steder så er jeg sikker på ribben blir festet rett på. Forann overlapper jeg med overlocken som når jeg syr ett hjørne.Akkurat dette er litt vanskelig å få helt beint siden den dobble ribben lett drar seg skeivt Sy en stikning rundt slik at halsen ligger pent. Fornøyd snuppe med ny genser:)

10 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Tack för en bra tutorial!

//Lina

Anonym sa...

Har länge tänkt att jag måste kolla upp hur man ska göra en v-hals. nu behöver jag inte det. TACK! //Annika

Anonym sa...

Nice!!!

Botilda sa...

Snyggt! Tack för instruktionen.

Havets Datter sa...

Jeg blir så imponert!! Du produserer i en fei..lekende lett... Utrolig flotte plagg du lager!!

Gunnhild sa...

dette var jo flott!
..og så fornøyd jente..som alltid :)

GRASRODA sa...

Takk for flott instruksjon! fin fin genser til tulla di:)

Lykke sa...

Tusen takk for fremgangsmåte, nå skal jeg tørre å prøve meg også ;)

Lykke sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hej Kristin
Tak for din fine forklaring til v-hals. Jeg har siddet og "bøvlet" med det i en time da jeg ikke har et mønster. Til sidst måtte jeg til pc-en og google og var så heldig at finde frem til din blog. Perfekt :o)
Mvh Anne