Heilt spesiell


Hei og velkommen, så kjekt at nettopp du har funnet veien til min blogg.

Mitt navn er Kristin og sammen med mannen min har vi to flotte barn på 5 og 9 år. Akkurat nå jobber jeg 50% som frisør og ellers syr jeg litt og koser meg med mine to trollunger.

Våren 2008 startet jeg å sy litt barneklær. Jeg kjøper kun stoffer av god kvalitet og syr helst ikke mer enn ett eksemplar av hvert plagg. Det er viktig for meg å bevare hobbydelen av syingen derfor vil jeg gjerne få lov å være kreativ når jeg får bestillinger.

I september 2013 ga jeg ut boken "Heilt spesiell og Jubel- Sy glade klær til glade barn" sammen med forfatter Ane Sund og Gyldendal Norsk Forlag. Boken kan kjøpes i bokhandlere og på nett.

Min neste bok kommer på lager 15.oktober 2015.

Håper du liker siden min og legg gjerne igjen en liten kommentar når du har vært innom.


torsdag 4. juni 2009

Noen som kan hjelpe litt?

Inspirert av Gekko prøvde jeg meg på ett par truser til Annika.Mønster litt endret fra S&S. Prøver febrilsk å bli venner med coverproen men vi er ikke bestevenner helt enda;) Kanskje litt vanskelig å se men jeg får ikke sømmen helt fin på baksiden og det hender den jukser litt.Jeg har hatt instillingene på 4-4-3 og iff 1.25 og stinglengde 4. Fikk tips om denne instillingene på sykroken og det er det som har funket best men fremdeles ikke helt 100 prosent..så om noen har ett tips til meg blir jeg overlykkelig..

8 kommentarer:

Gekko sa...

Hvilken type mudd har du? (hva heter det på norsk? Ribb?) Jag synes det er lettere å få det pent og uten hoppstygn om jeg tar et tynnere og mindre stretchende stoff, som interlock. For at det skal stretche sammen kantebåndet kan man istedet sette diffen litt höyere, kanskje 1.5 (men jeg har den oftest på 1,25)

Håper dette hjelper deg litt! Har du sett at jeg har litt CP-tips samlede under en etikett i bloggen? http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/search/label/Tips%20CoverPro

Kult at du ble truseinspirert, de ble kjempefine!

Gekko sa...

Jo, en annen ting som kan hjelpe (kanskje) er å skru litt på kantbandsapparatet. Skru den sånn at den venstre nålen går akkurat utenfor kantebåndet på baksiden. Båndet skal mates litt bredere på framsiden enn baksiden og da blir sömmen litt finere!

Jeg synes jo ellers at det virker som at dere er gode venner da!

Fit mum sa...

Flott truse!!
(Har akkurat sydd en singlet i samme tekstilet) :O)

SiriR sa...

Kul truse!
Jeg har ikke investert i coverpro enda, så har desverre ingen sytips å by på.

Thea sa...

Snygga!
Jag skulle ända lite på skruvarna så att båad nålarna är på kantbandet på ovan sidan, medan på undersidan är den ena på och den andra precis utanför. AJg tror det var samma sak som Gekko beskrev. Sen har jag märkt att nålval spelar in lite också - prova att byta.

Heilt spesiell sa...

Tusen takk for supre tips!!

Cecilie sa...

Så tøff truse!
Jeg har akkurat fått mønsteret på truse og trøye fra s&s som jeg tenkte å sy til Isa. Gru-gleder meg til å sette igang. :)

TIA sa...

Gode tips fra godeste gekko ! :) JEg har ingen å komme med, men det kom kanskje ikke som en bombe? ;)

Flotte truser !!!